Velkommen til klagevejledning.blogspot.com

Formålet med denne blog er at hjælpe almindelige danskere, som ønsker at klage over en privat virksomhed eller offentlig instans. Og hvorfor så det? Fordi det danske samfund med tiden har udviklet sig til et "det er i orden at snyde bare man ikke bliver opdaget" samfund.
TV sendefladen afspejler med al tydelighed denne triste tendens. Forbrugerprogrammer skyder op som paddehatte og får næsten øjeblikkeligt seertal, der får mundvigene opad hos folkene bag. Programmer som Kontant og Basta drukner i henvendelser fra alm. borgere der er blevet taget ved næsen i forbindelse med alt fra udskrivning af parkeringsbøder til køb af fast ejendom.

Forbrugerstyrelsen

Nyheder på It-borger/Forbrug

mandag den 21. maj 2007

Bilklager topper

Klager over biler, IT-udstyr, og tv-udstyr topper på listen over de sager, forbrugerne klager mest over til Forbrugerklagenævnet. Det viser Forbrugerjura 2006, der udkommer i dag.
Forbrugerklagenævnets årbog ’Forbrugerjura’ udkommer i dag. Den rummer dels en samling af sager, som Forbrugerklagenævnet og Forbrugerombudsmanden har valgt at offentliggøre i løbet af det forgangne år, og dels en statistik over udviklingen i sager i Forbrugerklagenævnet og hos Forbrugerombudsmanden. De offentliggjorte sager er af principiel juridisk eller praktisk betydning.
I statistikkerne kan man se, at biler stadigt er det, forbrugerne klager mest over, skarpt forfulgt af IT-klager og sager i forbindelse med fjernsyn, foto og antenneanlæg – herunder abonnementer på kabeltv og andre lignende abonnementer.

Ingen kommentarer: